Dagens Paleo

Eftersom det här numera kan kallas för Paleoblogg så bjuder jag på dagens Paleo;-) Det kan vara lätt att fastna med samma recept och måltider dag efter dag. Hoppas ni kan hitta någon ny favorit så att det blir lite variation i dagsmenyerna. Det mår både huvudet och kroppen bra av. Variation förnöjer!

Frukost: Bananplättar toppat med jordgubbar och mandelsmör + kokosflingor.

20130528-203624.jpg

Mellanmål: Fröknäcke med varmrökt lax och basilika.

20130528-203344.jpg

Lunch: Renskavsgryta med blomkålsmos (matlåda från gårdagens middag)

20130528-203911.jpg

Mellanmål: Kokt ägg + apelsin + några valnötter/mandlar.

Middag: Fylld kycklingfilé med lufttorkad skinka, basilika, parmesan. Sparrissallad med tomat, spenat, broccoli och jordgubbar. Hemmagjord pesto.

20130528-203408.jpg

Hur man mår efter en dag med denna mat? Kanon!

Hur dagens träning gick? Alldeles utmärkt!

Tack för idag Paleo!:-)

Åsa

Leg. Fysioterapeut, personlig tränare och kostrådgivare. Författare till böckerna "Paleo - Naturlig mat & livsstil" & "Hälsokoden - recept för ett friskare liv".

5 Comments

  1. Ser smaskens ut! Funderar dock på parmesanen, är det ok enligt paleo?

    • Enligt mig är parmesan ok som förgyller olika rätter och funkar för mig. Äkta lagrad parmesan innehåller endast en liten mängd eller ingen laktos alls vilket gör att jag tycker det är ok:-) Samma sak gäller riktigt smör som jag gärna steker i. Men allt är upp till hur man reagerar på olika livsmedel. Är man superkänslig mot laktos kan man vara försiktig. Man får prova sig fram.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *